En

Anna Karasinska

sopran

Występowała między innymi w londyńskim Barbican Centre, w kościele St. Martin In the Fields w Londynie, w paryskim kościele La Madeleine, w Tonhalle w Zurychu."
Pobierz w formacie PDF

Ukończyła poznańską Akademię Muzyczną, a następnie dwuletnie studia podyplomowe w londyńskiej Royal Academy of Music pod kierunkiem Joy Mammen otrzymując dyplom z wyróżnieniem /Dip RAM/.

Swój warsztat wokalny doskonaliła pod kierunkiem takich pedagogów jak: B.Fassbaender, B.Schlick, E.Ameling, N.Gedda, R.Vignoles, B.Schollum, P.Esswood i E.Kirkby.

Laureatka konkursu wokalnego w Gdańsku (nagroda specjalna) 1993, Konkursu Mozartowskiego w Southport (II nagroda) 1995, Konkursu Bachowskiego w Lipsku (IV nagroda i Nagroda specjalna za najlepsze wykonanie arii z Pasji wg. Św. Mateusza) 1998; była finalistką Konkursu ARD w Monachium 1998.

W roku 1997 debiutowała na scenie Opery Krakowskiej jako Pamina w „Czarodziejskim flecie” W.A.Mozarta. Otrzymała Wyróżnienie „Pamięci Haliny Słonickiej” za rolę Julii w spektaklu „I Montecchi e i Capuleti” Belliniego /1998/99/ pod dyrekcją Richarda Bonynge.

W 2001 roku wystąpiła na V Wielkanocnym Festiwalu Beethovenowskim śpiewając Marzelinę w koncertowym wykonaniu „Fidelia” L.v Beethovena pod batutą Leopolda Hager’a.

Anna Karasińska od roku 2002 współpracuje z Teatrem Wielkim – Operą Narodową: debiut w partii tytułowej “Peleasa i Melizandy” Debussy’ego, śpiewa także Corinnę w “Podróży do Reims” Rossiniego (pod dyrekcją Alberto Zeddy), Hrabinę w "Przysiędze" Tansmana, Biankę w “La Rondine” Pucciniego, Annę w “Nabucco” Verdiego, Frasquitę w “Carmen” Bizeta, w operze “Ubu Rex” K.Pendereckiego, “Aidzie” Verdiego, “Salome” i “Elektrze” R.Strausa, w “Medeamaterial” Dusapina.

Szczególne miejsce w działalności artystycznej Anny Karasińskiej zajmują recitale pieśniarskie. Dysponuje bogatym repertuarem, wykonując różne stylistycznie pieśni w oryginalnych wersjach językowych. Występowała na wielu znaczących scenach koncertowych, współpracując z wybitnymi pianistami: Krystyną Borucińską, Januszem Olejniczakiem, Krzysztofem Jabłońskim, Ewą Pobłocką.

Występowała między innymi w londyńskim Barbican Centre, w kościele St. Martin In the Fields w Londynie, w paryskim kościele La Madeleine, w Tonhalle w Zurychu.

Ma w swoim repertuarze liczne partie sopranowe w oratoriach i kantatach, które wykonywała współpracując z Sinfonią Varsovią, NOSPRem, Polską Orkiestrą Radiową, Liverpool Mozart Players, Orkiestrą Kameralną „Amadeus”, zespołem Capella Bydgostiensis, oraz Filharmonią Krakowską, Poznańską, Łódzką, Szczecińską, Białostocką, Opolską, Lubelską, Wałbrzyską.

Pracowała z wybitnymi dyrygentami: R.Bonynge, J.Maksymiuk, J.Kaspszyk, G.Schaller, L.Hager, F.Ollu, M.Dworzyński, K.Bumann, Ł.Borowicz, J.M.Florencjo Junior, A.Straszyński.

Dokonała nagrań dla Polskiego Radia i Telewizji.

W 2009 roku artystka wzięła udział w nagraniu ścieżki dżwiękowej do filmu "Tatarak" Andrzeja Wajdy z muzyką Pawła Mykietyna.